czwartek, 6 listopada 2008

Kiedy krzywa sprzedaży zacznie w końcu rosnąć!

Jaka jest funkcja reklamy? To zależy jakiego rodzaju jest to reklama. W reklamie biznesowej, czyli korporacyjnej najważniejszym celem jest zwiększanie sprzedaży. Ten cel rządzi także procesem reklamowania w internecie. Powinien od rządzić pozycjonowaniem i kampaniami AdWords.

Co jest istotne w reklamach AdWords, aby były one skuteczne w zwiększaniu sprzedaży?
1. Wybór odpowiednich fraz do reklamowania - może w tym pomóc Google Analytics.
2. Sformułowanie odpowiedniej formy przekazu reklamowego w Google AdWords.
3. Optymalizacja stron lądowników, czyli stron, na której ląduje użytkownik w wyniku kliknięciu reklamy w Google.

W Google AdWords mamy do zagospodarowania 25 znaków nagłówka i 70 znaków w dwóch linijkach opisowych. Z jednej strony niewiele, z drugiej strony mówi się, że jeżeli reklama przekracza 150 znaków, to nie jest dobra. Kiedyś David Ogilvy - guru marketingu - kazał swoim pracownikom formułować takie hasła reklamowe, które nie przekraczają 150 znaków.

Wydaje się, że jest możliwe skonstruowanie takiego hasła reklamowego, które zwiększy sprzedaż a jednocześnie będzie mieściło się w Google AdWords. Nie jest to jednak proste.

W SEO mamy trochę więcej znaków. Jeżeli uda się wypozycjonować daną stronę na określoną frazę w Google, to dzięki odpowiednim opisom metadanych uzyskujemy około 65 znaków nagłówka i 155 znaków opisu. W tym przypadku jest to wartość przybliżona i średnia dla stron, które pokazują się w Google.
Wyszukiwarka bowiem różnie wyświetla opisy, czasem jest to 162 znaki czasem tylko 70znaków. Średnio mamy jednak do dyspozycji około 155 znaków opisu.


Bardzo ważna sprawa przy zwiększaniu sprzedaży firm jest optymalizacja stron, na które kieruje reklama lub link. Chodzi tu przede wszystkim o optymalizację typograficzną i optymalizację konwersji.

Typografia jest bardzo obszerną dziadziną wiedzy. Wypracował ona wiele metod, zasad i narzędzi do konstruowania odpowiednich wzorów stron pisma i ilustracji. Internet tylko w nieznacznym stopniu zmienił te zasady; większość typografów idealnie mogłoby nam pomóc w optymalizacji stron internetowych, nawet jeżeli ich specjalnością nie jest internet.

Największe zalety ma typografia - wraz ze swoimi zasadami percepcji treści - w połączeniu z modelami statystyki matematycznej. Świetną sprawą jest w tym względzie korzystanie z Optymalizatora Witryn w Google. Można wtedy przećwiczyć różne style czcionek, kolory, ilustracje i matematycznie wyznaczyć, która kombinacja najlepiej zwiększa sprzedaż.

Optymalizacja konwersji polega z kolei na wyborze odpowiednich stron do zwiększania sprzedaży firmy a także do zmiany niektórych elementów strony w celu zwiększenia konwersji.
Niedługo w blogu zostaną przedstawione najważniejsze zasady typografii i niektóre eksperymenty statystyczne zwiększające sprzedaż.
dodajdo.com

Co warto przeczytać w internecie!