środa, 17 grudnia 2008

Najpopularniejsze strony internetowe gazet codziennych

Ranking najpopularniejszych stron internetowych gazet codziennych wg Google Ad Plannera

Dane pochodzą z 30 dni 0d 15 listopada do 14 grudnia 2008r. Są wygenerowane z narzędzia do planowania kampanii emarketingowych Google Ad Planner. Ranking sporządzony wg unikalnych użytkowników. Porównanie rankingów Megapanel i Google Ad Planner zostało zrobione w poście, który pojawia się po kliknięciu linku. Jest tam zaznaczona różnica pomiędzy realnymi użytkownikami a unikalnymi.

1. Wyborcza.pl 760 000 unikalnych użytkowników (odpowiednik realnych użytkowników w badaniach Megapanelu)
2. Dziennik.pl570 000
3. Gazetaprawna.pl360 000
4. Se.pl290 000 ("Super Express")
5. Efakt.pl — 160 000
6. Rzeczpospolita.pl140 000
7. Polskatimes.pl120 000
8. Pb.pl120 000 ("Puls biznesu")
9. Pomorska.pl94 000
10. Parkiet.com85 000

W Google Ad Planner podawane są też trendy popularności. Niektóre gazety w internecie zyskują popularność jak np. efakt.pl inne utrzymują się na takim samym poziomie jak wyborcza.pl a inne tracą mocno na popularności np. rzeczpospolita.pl.


Kłopoty sprzedażowe gazet opiniotwórczych
W prasie branżowej ostatnio dużo pisze się na temat kłopotów ze sprzedażą dzienników opiniotwórczych. Ranking pokazuje, że gazety przechodzą do internetu. Niektóre wolno inne jak np. "Gazeta" dość mocno. Czytelnicy są nadal Ci sami, lecz teraz nie kupują tak często oni gazet codziennych, lecz szukają swoich ulubionych gazet w internecie.


Czy gazety znikną z kiosków?
Wg Maripoza ten trend się utrzyma i nadal będzie rosła popularność stron internetowych w internecie gazet codziennych. Warto żeby zarządy gazet już teraz obmyśliły odpowiednią strategię reklamowa w internecie i przedefiniowali swoje biznesy, bo powrotu do dawnych czasów nie będzie. Sprzedaż gazet codziennych będzie nadal spadała. Zresztą wystarczy zobaczyć co się dzieje w USA gdzie gazety o ponad 100 letnnich tradycjach prawie bankrutowały. Te które mocno weszly do internetu przetrawy i są nadal niezależne.

Zapotrzebowanie na informację zawsze będzie — zmieniło sie tylko medium ich udostępniania.
dodajdo.com

Co warto przeczytać w internecie!