środa, 29 października 2008

Jak w końcu jest poprawnie?

MOUTAIN VIEW, CA - MAY 4:  Employees of Google...Image by Getty ImagesJęzyk jest bardzo żywym tworem. Zmienia się nieustanie, jak w przysłowiu "Panta Rei". Jest to też twór umowny. Poprawne jest to, co jest powszechnie w użyciu. Sprawdza się to mocno w reklamie AdWords w Google. Wyszukiwarka podpowiada poprawną ortograficznie formę przed wynikami naturalnymi.

Przykładowo: jeżeli wpiszemy do wyszukiwarki "nawigacja w komurce", to zasugeruje - chodzi Ci o "nawigacja w komórce".


Reklamowanie na niepoprawne ortograficznie i gramatycznie hasła w Google

Czy warto jednak się reklamować na niepoprawne ortograficznie hasła? Zdania są podzielone, jedni GAP-owie (specjaliści ds. reklamy w Google) tak robią inni - nie, bo argumentują, że i tak Google poprawia pisownie.

Zdarza się jednak tak, że pewne hasła nie zostaną poprawione przez Google. Dotycz to użycia przyimków. Przykładowo, która forma jest poprawna?
1. "nawigacja w telefonie"
2. "nawigacja do telefonu"
3. "nawigacja na telefon"
4. "nawigacja przez telefon"
5. "nawigacja dla telefonu"


Czy wszyscy piszemy w wyszukiwarce Google poprawne frazy?

Z punktu widzenia poprawności gramatycznej - ta pierwsza forma jest najwłaściwsza.
Co ludzie wpisują jednak do przeglądarki Google? Czy wszyscy wpisują poprawną formę gramatyczną, czyli "nawigacja w telefonie"?
Z pomocą przychodzi narzędzie udostępnione w Google AdWords - Propozycja słów kluczowych.

Wynik z dopasowania do frazy. Dla osób, które nie wiedzą co to jest dopasowanie w Google. W Google mamy 4 rodzaje dopasowania: zbliżone, do frazy, dokładne i wykluczające. Dopasowanie do frazy oznacza, że dana fraz musiał się pojawić w zapytaniu. Np. jeżeli ktoś wpisał "dobra nawigacja w telefonie" to w dopasowaniu dokładnym nie zostałoby to zliczone, a w dopasowaniu do frazy - tak. Więcej o dopasowaniach w Google można poczytać w pomocy AdWords w Google.


Szok! tylko 46,06% internautów prawidłowo wpisuje wyszukiwane hasło


Wyniki są następujące:
1. "nawigacja w telefonie" - 2900 wyszukiwań (46,06%)
2. "nawigacja do telefonu" - 1600 wyszukiwań (25,41%)
3. "nawigacja na telefon" - 1300 wyszukiwań (20,65%)
4. "nawigacja przez telefon" - 480 wyszukiwań (7,62%)
5. "nawigacja dla telefonu" - 16 wyszukiwań (0,25%)

Razem w www.Google.pl było 6296 wyszukiwań miesięcznie (średnia z ostatniego roku).
Widzimy zatem, że poprawnej formy gramatycznej używa tylko 46,06% internetów! Czy nie jest to zadziwiające? Więcej osób wpisuje w Google niepoprawne formy.

Reklama powinna być odbiciem upodobań społeczeństwa jego nawyków i wiedzy. Niektórzy twierdzą, że język nie jest wiedzą, lecz właśnie nawykiem. Idąc za tym tokiem rozumowania reklama powinna uwzględniać te niepoprawne formy językowe, bo inaczej pominiemy dużą grupę odbiorców werbunku reklamowego! Chociaż wydaje się, że pewne marginalne wyrażenia jak np. to 5 zaprezentowane wyżej - można pomijać.

dodajdo.com

Co warto przeczytać w internecie!