Logo jakdojade - Maripoza

Serwis Jakdojade.pl zaprezentował się na DemoCamp w Poznaniu. Była o tym mowa na tym blogu: "Kto zdobędzie rynek i odniesie sukces rynkowy?".
Krótko mówiąc jakdojade.pl jest wyszukiwarką połączeń komunikacji miejskiej - na razie w Poznaniu.
Strona jakdojade.pl podzielona została na 4 części. W górnym lewym rogu jest umieszczone logo graficzne i slogan reklamowy. Umieszczenie tego elementu w tym miejscu jest dobre, gdyż jak wskazują badania ludzie bardzo często patrzą w tę cześć stron www.
Logo jest zaprojektowane na wzór loga Google tzn. jest kolorowe - wydaje się, że jest to dobrze przemyślane, gdyż wyszukiwarka jakdojade.pl korzysta z API Google Maps. Slogan reklamowy "Nawigacja w komunikacji miejskiej". - jest również dobry - krótki i treściwy. Co prawda, można by się spierać, czy jest to nawigacja? Nie ma to jednak dużego znaczenia dla funkcjonalności strony. A ta wydaje się bardzo dobra.
Pole wyszukiwania jest zaprojektowane bardzo przyjaźnie dla użytkowników
Wyszukiwarka jakdojade - Maripoza

Wyszukiwarka podpowiada miejsce "skąd" chcemy wyjechać i dokąd przyjechać. Gdy jednak nie ma miejsca, które nas interesuje w podpowiedziach możemy na mapie przesunąć znacznik do miejsca, z które rzeczywiście chcemy wyjechać czy przyjechać. Jeżeli na danym miejscu nie ma przystanku wyszukiwarka kreśli linie "dojścia pieszo" do najbliższego przystanku.
Prócz tego są trzy funkcje do wyboru: normalny układ (środkowy ludzik), wygodna trasa tzn. gdy ktoś nie lubi się przesiadać i chodzić pieszo (lewy ludzik) i trasy, gdy komuś się bardzo śpieszy, lecz wtedy może trzeba się przesiąść (prawy ludzik). Twórcy systemu opisali te ludziki odpowiednimi znacznikami, dzięki temu, gdy najedzie się na nie myszką wyświetla się informacja o danej trasie.
Znalezione trasy - funkcjonalne narzędzie!
Wyznaczone trasy w jakdojade

Jest jeszcze funkcja "logowanie". Po zalogowaniu można wysłać komentarz, pochwałę systemu lub zgłosić błąd. Można także zapamiętywać swoje punkty na mapie. Każdy z tych omawianych elementów jest w postaci zakładki. Ładują się one szybko. Kolorystyka jest utrzyma w ramach całej strony.
Trasy w jakdojade.pl są bardzo wyraźne - bazują na Google Maps.
Trasy wyszukiwane także mają przejrzystą strukturę.
Przykładowa mapa w jakdojade

Konstruktorzy jakdojade.pl powiedzieli na DemoCamp, że pracowali nad wyszukiwarką dwa lata - widać, że efekt ich pracy jest widoczny. Postarali się także na opisy strony, choć jest ich jeszcze za mało. Mają zdefiniowane meta w źródle strony. Gdyby chcieli w przyszłości się reklamować w wyszukiwarkach musieliby jeszcze popracować nad opisem i treścią na stronie. Teraz nie jest to najważniejsze.
Pozostaje tylko trzymania kciuków za tym start-upem i życzenia powodzenia w pozyskaniu inwestorów.
Warto dodać, że wyszukiwarka jakdojade.pl jest polecana przez MPK w Poznaniu na stronie internetowej.